Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10760
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Farias, Darlan Lopes de | - |
dc.contributor.author | Prado, Luis Felipe Romagnolle Pelles do | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-25T16:00:30Z | - |
dc.date.available | 2017-05-25T16:00:30Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | PRADO, Luis Felipe Romagnolle Pelles do. A escalada esportiva para socialização de jovens. 2016. 21 f. Monografia (Graduação) - Faculdade de Ciências da Educação e Saúde. Centro Universitário de Brasília, Brasília, 2016. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10760 | - |
dc.description.abstract | Introdução: A escalada esportiva pode ser uma excelente alternativa na educação de jovens no ambiente escolar. Suas diversas modalidades promovem intensa interação social, tornando-se uma opção de atividade para professores de Educação Física. Objetivo: Analisar a escalada esportiva e suas características, a socialização e suas características e a pratica da escalada e a cooperação social, assim como suas possíveis contribuições para o desenvolvimento social de jovens. Materiais e Métodos: Revisão da literatura brasileira de artigos e publicações entre a data de 1990 a 2013. Revisão da Literatura: A literatura mostrou diversas possibilidades de se trabalhar a escalada na escola, desenvolvendo socialmente e afetivamente os jovens, além de possíveis ganhos motores e de habilidades. Considerações Finais: O estudo concluiu que a escalada como atividade da Educação Física pode ser um excelente meio para a integração social e o desenvolvimento de jovens na escola. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-05-05T17:35:04Z No. of bitstreams: 1 21312986.pdf: 1480827 bytes, checksum: 07e16a96a87419f091328c56644a25b1 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-05-25T16:00:29Z (GMT) No. of bitstreams: 1 21312986.pdf: 1480827 bytes, checksum: 07e16a96a87419f091328c56644a25b1 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-05-25T16:00:30Z (GMT). No. of bitstreams: 1 21312986.pdf: 1480827 bytes, checksum: 07e16a96a87419f091328c56644a25b1 (MD5) Previous issue date: 2016 | en |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.subject | Escalada | pt_BR |
dc.subject | Escalada desportiva | pt_BR |
dc.subject | Interação social | pt_BR |
dc.subject | Inclusão social | pt_BR |
dc.subject | Inclusão social na escola | pt_BR |
dc.subject | Climbing | pt_BR |
dc.subject | Sport climbing | pt_BR |
dc.subject | Social interaction | pt_BR |
dc.subject | Social inclusion | pt_BR |
dc.subject | Social inclusion in school | pt_BR |
dc.title | A escalada esportiva para socialização de jovens | pt_BR |
dc.type | TCC | pt_BR |
dc.date.criacao | 2016 | - |
dc.description.notas | Introduction: Sport climbing can be an excellent alternative in the education of young people in school environment. Their various forms promote intense social interaction, becoming an option activity for physical education teachers. Objective: analyze the sport climbing and its features, socialization and their characteristics and the practice of climbing and social cooperation, as well as their possible contributions to the social development of youngsters. Materials and Methods: Brazilian literature review of articles and publications between 1990 and 2013. Literature Review: The literature shows different possibilities of working climbing in school, developing socially and emotionally young people, and possible motor gains and skills. Final Considerations: Therefore the study concluded that sport climbing as an activity of Physical Education can be an excellent means of social integration and the development of young people in school. | pt_BR |
Appears in Collections: | EDF - Graduação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21312986.pdf | 1.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.