Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10785
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAlmeida, Arthur-
dc.contributor.authorMarques, Rayanne Lorrane de Lima-
dc.date.accessioned2017-05-25T18:53:53Z-
dc.date.available2017-05-25T18:53:53Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationMARQUES, Rayanne Lorrane de. Os jogos indígenas como conteúdo da educação física escolares. 2016. 28 f. Monografia (Graduação). Faculdade de Ciências da Educação E Saúde. Centro Universitário de Brasília. Brasília. 2016.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10785-
dc.description.abstractIntrodução: Este trabalho analisa os Jogos Indígenas nas aulas de Educação Física escolar. Sendo alternativa que agregue valor sociocultural para os alunos do Ensino Fundamental. Objetivo: Analisar em que medida os jogos contribuem para o reconhecimento da diversidade cultural brasileira. Material e Métodos: Trata-se de uma pesquisa descritiva, com abordagem qualitativa, na qual será realizada coleta de dados de forma transversal. Resultados: A maioria dos entrevistados tem interesse em vivenciar os Jogos Indígenas, ou seja, existe uma curiosidade da maior parte dos alunos para assuntos voltados para a cultura indígena, Discussão: Segundo a análise da amostra foi verificado que 23% dos alunos não haviam estudado sobre a cultura indígena. O que significa que a Lei 11.645 não esta sendo aplicada da forma adequada. Considerações Finais: Foi possível perceber interesse da maior parte dos entrevistados em vivenciar os Jogos Indígenas entendido como jogos tradicionais.pt_BR
dc.description.abstractIntroduction: This paper analyzes the Indigenous Games in the School Physical Education classes. It is an alternative that adds socio-cultural value to the elementary school students. Objective: To analyze the extent to which games contribute to the recognition of Brazilian cultural diversity. Material and Methods: This is a descriptive research, with quantitative-qualitative approach, in which data collection will be carried out in a transversal way. Results: Most interviewees have an interest in experiencing the Indigenous Games, that is, there is a curiosity of most of the students for subjects related to the indigenous culture. Discussion: According to the analysis of the sample it was verified that 23% of the students had not studied On indigenous culture. Which means that Law 11.645 is not being applied properly. Final Considerations: It was possible to perceive the interest of the majority of the interviewees in experiencing the Indigenous Games understood as traditional games.-
dc.description.provenanceSubmitted by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-05-17T16:22:59Z No. of bitstreams: 1 21484577.pdf: 3457149 bytes, checksum: 483d9edb5cee2ca5514c75de27f4991b (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-05-25T18:53:53Z (GMT) No. of bitstreams: 1 21484577.pdf: 3457149 bytes, checksum: 483d9edb5cee2ca5514c75de27f4991b (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-05-25T18:53:53Z (GMT). No. of bitstreams: 1 21484577.pdf: 3457149 bytes, checksum: 483d9edb5cee2ca5514c75de27f4991b (MD5) Previous issue date: 2016en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.subjectJogopt_BR
dc.subjectIndígenapt_BR
dc.subjectEscolapt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectFísicapt_BR
dc.subjectEscolarpt_BR
dc.subjectGamept_BR
dc.subjectSchoolpt_BR
dc.subjectPhysicalpt_BR
dc.subjectSchoolpt_BR
dc.subjectEducationpt_BR
dc.titleOs jogos indígenas como conteúdo da educação física escolarpt_BR
dc.typeTCCpt_BR
dc.date.criacao2016-
Appears in Collections:EDF - Graduação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21484577.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.