Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10785
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Almeida, Arthur | - |
dc.contributor.author | Marques, Rayanne Lorrane de Lima | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-25T18:53:53Z | - |
dc.date.available | 2017-05-25T18:53:53Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | MARQUES, Rayanne Lorrane de. Os jogos indígenas como conteúdo da educação física escolares. 2016. 28 f. Monografia (Graduação). Faculdade de Ciências da Educação E Saúde. Centro Universitário de Brasília. Brasília. 2016. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10785 | - |
dc.description.abstract | Introdução: Este trabalho analisa os Jogos Indígenas nas aulas de Educação Física escolar. Sendo alternativa que agregue valor sociocultural para os alunos do Ensino Fundamental. Objetivo: Analisar em que medida os jogos contribuem para o reconhecimento da diversidade cultural brasileira. Material e Métodos: Trata-se de uma pesquisa descritiva, com abordagem qualitativa, na qual será realizada coleta de dados de forma transversal. Resultados: A maioria dos entrevistados tem interesse em vivenciar os Jogos Indígenas, ou seja, existe uma curiosidade da maior parte dos alunos para assuntos voltados para a cultura indígena, Discussão: Segundo a análise da amostra foi verificado que 23% dos alunos não haviam estudado sobre a cultura indígena. O que significa que a Lei 11.645 não esta sendo aplicada da forma adequada. Considerações Finais: Foi possível perceber interesse da maior parte dos entrevistados em vivenciar os Jogos Indígenas entendido como jogos tradicionais. | pt_BR |
dc.description.abstract | Introduction: This paper analyzes the Indigenous Games in the School Physical Education classes. It is an alternative that adds socio-cultural value to the elementary school students. Objective: To analyze the extent to which games contribute to the recognition of Brazilian cultural diversity. Material and Methods: This is a descriptive research, with quantitative-qualitative approach, in which data collection will be carried out in a transversal way. Results: Most interviewees have an interest in experiencing the Indigenous Games, that is, there is a curiosity of most of the students for subjects related to the indigenous culture. Discussion: According to the analysis of the sample it was verified that 23% of the students had not studied On indigenous culture. Which means that Law 11.645 is not being applied properly. Final Considerations: It was possible to perceive the interest of the majority of the interviewees in experiencing the Indigenous Games understood as traditional games. | - |
dc.description.provenance | Submitted by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-05-17T16:22:59Z No. of bitstreams: 1 21484577.pdf: 3457149 bytes, checksum: 483d9edb5cee2ca5514c75de27f4991b (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-05-25T18:53:53Z (GMT) No. of bitstreams: 1 21484577.pdf: 3457149 bytes, checksum: 483d9edb5cee2ca5514c75de27f4991b (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-05-25T18:53:53Z (GMT). No. of bitstreams: 1 21484577.pdf: 3457149 bytes, checksum: 483d9edb5cee2ca5514c75de27f4991b (MD5) Previous issue date: 2016 | en |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.subject | Jogo | pt_BR |
dc.subject | Indígena | pt_BR |
dc.subject | Escola | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Física | pt_BR |
dc.subject | Escolar | pt_BR |
dc.subject | Game | pt_BR |
dc.subject | School | pt_BR |
dc.subject | Physical | pt_BR |
dc.subject | School | pt_BR |
dc.subject | Education | pt_BR |
dc.title | Os jogos indígenas como conteúdo da educação física escolar | pt_BR |
dc.type | TCC | pt_BR |
dc.date.criacao | 2016 | - |
Appears in Collections: | EDF - Graduação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21484577.pdf | 3.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.