Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10802
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Almeida, Arthur | - |
dc.contributor.author | Araújo, Gabriel Adriano Silva de | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-25T20:28:38Z | - |
dc.date.available | 2017-05-25T20:28:38Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | ARAÚJO, Gabriel Adriano Silva de. A natação e seus benefícios na educação infantil. 2016. 26 f. Monografia (Graduação). Faculdade de Ciências da Educação e Saúde, Centro Universitário de Brasília, Brasília. 2016. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10802 | - |
dc.description.abstract | Introdução: Exercitar desde pequeno é essencial para o desenvolvimento da criança e um dos exercícios físicos mais indicados nessa fase é a natação. Isso porque até os bebês podem usufruir de seus benefícios, esses que englobam tanto aspectos físicos, orgânicos, psicossociais e terapêuticos. Objetivo: O presente estudo tem o objetivo compreender os benefícios da natação com vistas às possibilidades de desenvolvimento dos estudantes da Educação Infantil. Material e Métodos: O presente estudo foi realizado por meio de uma revisão bibliográfica com base em artigos acadêmicos Revisão da Literatura: A natação de fato é conteúdo da educação física escolar, mas para trabalhar essa prática corporal na escola não é uma tarefa fácil para o professor, pois nem sempre as escolas possuem piscinas. A vivência prática em Educação Física oportuniza o desenvolvimento não só de habilidades motoras, mas de competências importantes para uma melhor convivência em grupo, como a capacidade de compartilhar, trocar, ouvir e aprender uns com os outros.A natação está diretamente relacionada ao movimento, favorecendo que a criança explore bem suas potencialidades e que contribui para a estruturação do seu esquema corporal. Considerações Finais: No decorrer do estudo foi visto que a natação vai além de uma simples atividade física, pois ela proporciona às crianças desenvolvimento dos aspectos motor, afetivo e cognitivo. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-05-15T15:26:36Z No. of bitstreams: 1 21408135.pdf: 1559877 bytes, checksum: 4e79f449cb8b3b17176aeefe073ec8eb (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Camila Loscha (camila.loscha@uniceub.br) on 2017-05-25T20:28:38Z (GMT) No. of bitstreams: 1 21408135.pdf: 1559877 bytes, checksum: 4e79f449cb8b3b17176aeefe073ec8eb (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-05-25T20:28:38Z (GMT). No. of bitstreams: 1 21408135.pdf: 1559877 bytes, checksum: 4e79f449cb8b3b17176aeefe073ec8eb (MD5) Previous issue date: 2016 | en |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.subject | Natação | pt_BR |
dc.subject | Criança | pt_BR |
dc.subject | Desenvolvimento | pt_BR |
dc.subject | Swimming | pt_BR |
dc.subject | Child | pt_BR |
dc.subject | Development | pt_BR |
dc.title | A natação e seus benefícios na educação infantil | pt_BR |
dc.type | TCC | pt_BR |
dc.date.criacao | 2016 | - |
dc.description.notas | Introduction: Exercises are essential for child's development and one of the most indicated exercises for this age is swimming. Even babies can enjoy the benefits of swimming, such benefits are physical, organic, psychosocials and therapeutic. Objective: The study has as objective understand the benefits of swimming considering the possibilities of development of the students of kindergarten. Material and Methods: this study was conducted through a literature review based on academic articles. Literature Review: Swimming truly is a physical content of school education, but is not easy for teachers to include this exercise in the routine of the students because there's some schools without swimming pools. The daily practice of exercises gives the opportunity of development of motor skills, important competences of group living as ability to share, switch, hear and learn with other person. Swimming is directly related to movement, favoring the kid to well explore his own potential and to improve the structuring of the body scheme. Conclusions: During the study it was shown that swimming goes further than a simple physical activity, because it provides children motor, affective and cognitive development. | pt_BR |
Appears in Collections: | EDF - Graduação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21408135.pdf | 1.52 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.