Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/11052
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Soares, Andressa de Oliveira | - |
dc.date.accessioned | 2017-07-04T18:27:24Z | - |
dc.date.available | 2017-07-04T18:27:24Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | SOARES, Andressa de Oliveira. Conhecimento de acadêmicos de enfermagem sobre a enfermagem forense. 2016. 18 f. Monografia (Graduação) – Faculdade de Ciências da Educação e Saúde, Centro Universitário de Brasília, Brasília, 2016. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/11052 | - |
dc.description.abstract | Estudo classificado enquanto transversal, exploratório e de abordagem quantitativa que se propõe a analisar o conhecimento sobre a enfermagem forense dos acadêmicos de enfermagem que estudam em um Centro Universitário de Brasília. Para a aquisição dos dados foi utilizado enquanto instrumento de coleta o questionário “Consistência Interna do Questionário de Conhecimento sobre Práticas de Enfermagem Forense (QCPEF)”, proposto por Cunha e Libório em 2012. O instrumento incluiu 74 afirmações dicotômicas (verdadeiro ou falso) e visa avaliar os conhecimentos sobre as práticas de enfermagem forense (PEF). Participaram da presente pesquisa 109 (cento e nove) acadêmicos matriculados entre os 5º e 10º semestres. Os sujeitos da pesquisa se constituíram de 89% (n=97) de pessoas do sexo feminino e de 11% (n=12) pessoas do sexo masculino, variando a idade entre 18 e 50 anos. Foi possível evidenciar que os acadêmicos de enfermagem possuem conhecimento satisfatório em relação ao tema abordado. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Matheus Carreiro (matheus.carreiro@uniceub.br) on 2017-07-04T18:16:58Z No. of bitstreams: 1 41550142.pdf: 404262 bytes, checksum: 6cd97762d658e046bdee678851781dce (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-07-04T18:27:24Z (GMT) No. of bitstreams: 1 41550142.pdf: 404262 bytes, checksum: 6cd97762d658e046bdee678851781dce (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-07-04T18:27:24Z (GMT). No. of bitstreams: 1 41550142.pdf: 404262 bytes, checksum: 6cd97762d658e046bdee678851781dce (MD5) Previous issue date: 2016 | en |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.subject | Enfermagem | pt_BR |
dc.subject | Enfermagem forense | pt_BR |
dc.subject | Violência | pt_BR |
dc.subject | Nursing | pt_BR |
dc.subject | Forensic nursing | pt_BR |
dc.subject | Violência | pt_BR |
dc.title | Conhecimento de acadêmicos de enfermagem sobre a enfermagem forense | pt_BR |
dc.type | TCC | pt_BR |
dc.date.criacao | 2016 | - |
dc.identifier.orientador | Benito, Linconl Agudo Oliveira | pt_BR |
dc.description.notas | Study classified as transversal, exploratory and with a quantitative approach that proposes to analyze the knowledge about forensic nursing of nursing students who study in a University Center of Brasília. For this research data acquisition was used, for Data Collection Tool the questionnaire “Internal Consistency of the Knowledge Questionnaire on Forensic Nursing Practices (ICKQFNP)”, proposed by Cunha and Libório in 2012. The instrument included 74 dichotomous statements (True or False) and aims to evaluate the knowledge about the practices of forensic nursing (PFN). A total of 109 (one hundred and nine) students enrolled in the 5th and 10th semesters participated in the present study. The subjects for this research were 89% (n=97) of the female sex and 11% (n=12) of the male sex, ranging from 18 to 50 years old. It was possible to show that nursing students have a satisfactory knowledge regarding the approached subject. | pt_BR |
Appears in Collections: | ENF - Graduação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
41550142.pdf | 394.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.