Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/11107
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jaccoud, Daniel Reis | - |
dc.date.accessioned | 2017-07-27T17:29:23Z | - |
dc.date.available | 2017-07-27T17:29:23Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | JACCOUD, Daniel Reis. Aspectos sociais e desempenho no trabalho de funcionários da educação pública: um estudo sobre o desenho do trabalho. 2017. 19 f. Monografia (Graduação) – Faculdade de Ciências da Educação e Saúde, Centro Universitário de Brasília, Brasília, 2017. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/11107 | - |
dc.description.abstract | No Brasil, as escolas públicas possuem um histórico de falta de recursos e de estrutura, esta situação afeta as relações sociais e o desempenho dos funcionários neste contexto. Toda literatura pesquisada ressalta a importância das relações sociais para o desempenho e saúde do trabalhador. Esta pesquisa teve o objetivo de analisar como o Aspecto Social, presente na escala WDQ, se relaciona com a percepção de desempenho dos funcionários da SEDF. Os resultados encontrados vão ao encontro dos resultados dos autores pesquisados, indicando uma correlação significativa entre os fatores analisados. Também se verifica que o fator que mais se relacionou com a percepção do desempenho, o “Feedback” não foi tão bem avaliado pelos participantes. Os resultados encontrados dão base para possíveis intervenções no campo. Ainda assim, reconhece-se a necessidade de uma replicação do questionário, devido ao baixo número de participantes desta pesquisa e pela possibilidade de analisar mais variáveis. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Matheus Carreiro (matheus.carreiro@uniceub.br) on 2017-07-26T18:09:37Z No. of bitstreams: 1 21261587.pdf: 564347 bytes, checksum: 010724503cde655993ae2099946e82c0 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Gisely Teixeira (gisely.teixeira@uniceub.br) on 2017-07-27T17:29:23Z (GMT) No. of bitstreams: 1 21261587.pdf: 564347 bytes, checksum: 010724503cde655993ae2099946e82c0 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-07-27T17:29:23Z (GMT). No. of bitstreams: 1 21261587.pdf: 564347 bytes, checksum: 010724503cde655993ae2099946e82c0 (MD5) Previous issue date: 2017 | en |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.subject | Aspecto social | pt_BR |
dc.subject | Desempenho | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Desenho do trabalho | pt_BR |
dc.subject | Social aspect | pt_BR |
dc.subject | Performance | pt_BR |
dc.subject | Education | pt_BR |
dc.subject | Work design | pt_BR |
dc.title | Aspectos sociais e desempenho no trabalho de funcionários da educação pública: um estudo sobre o desenho do trabalho | pt_BR |
dc.type | TCC | pt_BR |
dc.date.criacao | 2017 | - |
dc.identifier.orientador | Queiroga, Fabiana | pt_BR |
dc.description.notas | In Brazil, public schools have a history of lack of resources and structure, this situation affects social relations and the performance of employees in this context. All researched literature highlights the importance of social relations for the performance and health of the worker. This research had the objective of analyzing how the Social Aspect, present in the WDQ scale, is related to the perception of performance of SEDF employees. The results found are in agreement with the results of the authors, indicating a significant correlation between the analyzed factors. It is also verified that the factor that was most related to the perception of performance, the "Feedback" was not as well evaluated by the participants. The results found provide a basis for possible interventions in the field. Nevertheless, it is recognized the need for a replication of the questionnaire, due to the low number of participants in this research and the possibility of analyzing more variables. | pt_BR |
Appears in Collections: | PSI - Graduação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21261587.pdf | 551.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.