Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/11464
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Di Angellis, Guilherme | - |
dc.contributor.author | Oliveira, Bárbara Pereira de Matos de | - |
dc.date.accessioned | 2018-02-08T18:06:19Z | - |
dc.date.available | 2018-02-08T18:06:19Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | OLIVEIRA, Bárbara Pereira de Matos de. Projeção mapeada: a ressignificação. 2017. 39 f. Monografia (Graduação) - Faculdade de Tecnologia e Ciências Sociais Aplicadas, Centro Universitário de Brasília, Brasília, 2017. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/11464 | - |
dc.description.abstract | O presente trabalho pretende discutir sobre como os meios de comunicação evoluíram no decorrer da história desde a era das pinturas rupestre, passando por Gutenberg com a tipografia até os dias atuais com o segmento da internet. A influência do mundo cinematográfico na vida das pessoas com uso de técnicas que foram influenciando as suas percepções por meio dos efeitos de ilusão de óptica, como foi feito com o cinerama tentando trazer essa realidade próxima ao que era passado na televisão. O quão importante foi esse processo para a construção da projeção mapeada. A inserção da tecnologia e arte em uma nova contextualização, tornando qualquer objeto um meio ou tela para expressar a sua arte. Mostrar como a construção dessa imersão de uma nova linguagem artística irá captar atenção e interação do espectador e objeto. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Camila Loscha (camila.loscha@uniceub.br) on 2018-02-08T17:09:08Z No. of bitstreams: 1 21496588.pdf: 1650705 bytes, checksum: 2431e4240ceed2722ead5f4f449f7b00 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Fernanda Weschenfelder (fernanda.weschenfelder@uniceub.br) on 2018-02-08T18:06:19Z (GMT) No. of bitstreams: 1 21496588.pdf: 1650705 bytes, checksum: 2431e4240ceed2722ead5f4f449f7b00 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2018-02-08T18:06:19Z (GMT). No. of bitstreams: 1 21496588.pdf: 1650705 bytes, checksum: 2431e4240ceed2722ead5f4f449f7b00 (MD5) Previous issue date: 2018-02-08 | en |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.subject | Comunicação | pt_BR |
dc.subject | Arte | pt_BR |
dc.subject | Tecnologia | pt_BR |
dc.subject | Projeção mapeada | pt_BR |
dc.subject | Internet | pt_BR |
dc.title | Projeção mapeada: a ressignificação | pt_BR |
dc.type | TCC | pt_BR |
dc.date.criacao | 2018-02-08 | - |
dc.description.notas | The present work intends to discuss how media evolved throughout history since the era of rock paintings, passing through Gutenberg with typography to the current days with the internet. The influence of the cinematography on people everyday lives using techniques that started changing their perceptions though optical illusion, as done with cinerama trying to bring this reality close to what was showed on television. How important was this process for the construction of video mapping. Inserting technology and art in a new context, making any object a mean or screen to express their art. Show how the build up of this new artistic immersion will capture their attention and interaction between spectator and object. | pt_BR |
Appears in Collections: | PUB - Graduação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21496588.pdf | 1.61 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.