Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10903
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ciarallo, Gilson | - |
dc.contributor.author | Miotto, Angélica Inês | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-30T18:21:22Z | - |
dc.date.available | 2017-05-30T18:21:22Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.citation | MIOTTO, Angélica Inês. Políticas da educação e a promoção da igualdade racial: trajetória da lei 10.639/2003. 2006. 49 f. Monografia (Pós-Graduação) – Programa de Pós-Graduação em Docência universitária, Instituto CEUB de Pesquisa e Desenvolvimento, Centro Universitário de Brasília, Brasília, 2006. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10903 | - |
dc.description.abstract | O objetivo deste trabalho é analisar a trajetória do movimento negro brasileiro na educação até a conquista da Lei 10.639/2003. Os principais aspectos abordados relacionam-se aos significados e processos ocupados pelo negro na sociedade brasileira e o resgate histórico das lutas e ações até a conquista da inclusão de História e Cultura Afro-Brasileira nos currículos escolares. Enfatiza o papel da educação na promoção da igualdade racial e conclui que o Estado reconhece e busca estratégias de combate à segregação racial no Brasil. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Matheus Carreiro (matheus.carreiro@uniceub.br) on 2017-05-30T18:19:15Z No. of bitstreams: 1 50515252.pdf: 256855 bytes, checksum: 87f710dbee34d967932f022d985b8389 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Matheus Carreiro (matheus.carreiro@uniceub.br) on 2017-05-30T18:21:22Z (GMT) No. of bitstreams: 1 50515252.pdf: 256855 bytes, checksum: 87f710dbee34d967932f022d985b8389 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2017-05-30T18:21:22Z (GMT). No. of bitstreams: 1 50515252.pdf: 256855 bytes, checksum: 87f710dbee34d967932f022d985b8389 (MD5) Previous issue date: 2006 | en |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.subject | Brasil | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Igualdade racial | pt_BR |
dc.subject | Movimento negro | pt_BR |
dc.subject | Legislação | pt_BR |
dc.subject | Brazil | pt_BR |
dc.subject | Education | pt_BR |
dc.subject | Racial equality | pt_BR |
dc.subject | Black movement | pt_BR |
dc.subject | Legislation | pt_BR |
dc.title | Políticas da educação e a promoção da igualdade racial: trajetória da lei 10.639/2003 | pt_BR |
dc.type | TCC | pt_BR |
dc.date.criacao | 2006 | - |
dc.description.notas | The objective of this paper is to analyse the trajectory of brazilian black movement in educational field until the conquest of the law 10.639/2003. The main aspects studied are related to meanings and processes occupied by blacks in brazilian society and the historical rescue of fights and actions that took place to the inclusion of history and afro-brazilian culture studies in fundamental and secondary schools. It emphasizes the key role of education to promote racial equality, concluding that the State recognizes and searches for strategies to fight against racial segregation in Brazil. | pt_BR |
Appears in Collections: | EDU - Pós-graduação em Docência no ensino superior |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
50515252.pdf | 250.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.