Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10785
metadata.dc.type: | TCC |
Title: | Os jogos indígenas como conteúdo da educação física escolar |
Authors: | Marques, Rayanne Lorrane de Lima |
metadata.dc.contributor.advisor: | Almeida, Arthur |
Abstract: | Introdução: Este trabalho analisa os Jogos Indígenas nas aulas de Educação Física
escolar. Sendo alternativa que agregue valor sociocultural para os alunos do Ensino
Fundamental. Objetivo: Analisar em que medida os jogos contribuem para o
reconhecimento da diversidade cultural brasileira. Material e Métodos: Trata-se de uma
pesquisa descritiva, com abordagem qualitativa, na qual será realizada coleta de dados
de forma transversal. Resultados: A maioria dos entrevistados tem interesse em
vivenciar os Jogos Indígenas, ou seja, existe uma curiosidade da maior parte dos alunos
para assuntos voltados para a cultura indígena, Discussão: Segundo a análise da
amostra foi verificado que 23% dos alunos não haviam estudado sobre a cultura
indígena. O que significa que a Lei 11.645 não esta sendo aplicada da forma adequada.
Considerações Finais: Foi possível perceber interesse da maior parte dos
entrevistados em vivenciar os Jogos Indígenas entendido como jogos tradicionais. Introduction: This paper analyzes the Indigenous Games in the School Physical Education classes. It is an alternative that adds socio-cultural value to the elementary school students. Objective: To analyze the extent to which games contribute to the recognition of Brazilian cultural diversity. Material and Methods: This is a descriptive research, with quantitative-qualitative approach, in which data collection will be carried out in a transversal way. Results: Most interviewees have an interest in experiencing the Indigenous Games, that is, there is a curiosity of most of the students for subjects related to the indigenous culture. Discussion: According to the analysis of the sample it was verified that 23% of the students had not studied On indigenous culture. Which means that Law 11.645 is not being applied properly. Final Considerations: It was possible to perceive the interest of the majority of the interviewees in experiencing the Indigenous Games understood as traditional games. |
Keywords: | Jogo Indígena Escola Educação Física Escolar Game School Physical School Education |
Citation: | MARQUES, Rayanne Lorrane de. Os jogos indígenas como conteúdo da educação física escolares. 2016. 28 f. Monografia (Graduação). Faculdade de Ciências da Educação E Saúde. Centro Universitário de Brasília. Brasília. 2016. |
URI: | https://repositorio.uniceub.br/jspui/handle/235/10785 |
Issue Date: | 2016 |
Appears in Collections: | EDF - Graduação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21484577.pdf | 3.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.